Aktualności
Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Puchaczowie ogłasza nabór na stanowisko Asystent rodziny - 1 etat
Forma Zatrudnienia: umowa o pracę w systemie zadaniowego czasu pracy
Wymiar: 1 etat
Miejsce zatrudnienia: Ośrodek Pomocy Społecznej w Puchaczowie, ul. Tysiąclecia 8, 21-013 Puchaczów.
Kandydaci winni spełniać następujące wymagania:
1) niezbędne:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
a) posiada obywatelstwo polskie;
b) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
c) posiada:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- wyksztalcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wyksztalcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną,
a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
d) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
e) wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
f) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
2) dodatkowe:
a) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi
i narkomanii oraz innych aktów związanych z pomocą społeczną;
b) mile widziane doświadczenie w pracy na takim samym lub podobnym stanowisku;
c) znajomość obsługi komputera, programu Microsoft Office.
Kandydaci winni posiadać następujące predyspozycje i umiejętności:
a) komunikatywność, sumienność, zaangażowanie, odpowiedzialność, rozwinięta empatia;
b) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną, bezinteresowność, obiektywizm;
c) odporność na stres;
d) wysoka kultura osobista;
e) obowiązkowość, rzetelność, punktualność;
f) życzliwe podejście do rodzin i współpracowników, pogodne i otwarte usposobienie, zdolność tworzenia przyjaznej atmosfery;
g) umiejętność pracy w zespole;
h) umiejętność dobrej organizacji pracy własnej;
i) umiejętność rozwiązywania problemów;
j) samodzielność w działaniu i wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
k) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
l) chęć rozwoju zawodowego i podnoszenia własnych kompetencji.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodzin i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 821 z późn. zm.);
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodzin i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wsparcie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1329);
15) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
16) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
17) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
18) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
19) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
20) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1249), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Prosimy o nadsyłanie swoich ofert, zawierających następujące dokumenty:
1) CV oraz list motywacyjny (odręcznie podpisane);
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (załącznik nr 1);
3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe;
4) kopie dokumentów (świadectw pracy lub zaświadczeń) potwierdzających staż pracy;
5) odręcznie podpisane oświadczenie (załącznik nr 2):
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego, posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych
i korzystania z pełni praw publicznych; - o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego;
- kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyśle przestępstwo skarbowe.
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.
Miejsce i termin złożenia ofert:
Wymagane dokumenty należy złożyć do dnia 28 lutego 2022 r., godz. 15.00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny” w następujący sposób:
1) osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Puchaczowie, ul. Tysiąclecia 8, 21-013 Puchaczów;
2) przesłać drogą pocztową na wskazany wyżej adres (decyduje data wpływu do Ośrodka).
Informację dodatkowe:
1) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej oraz w BIP Ośrodka Pomocy Społecznej w Puchaczowie.
2) Ogłaszający nabór zastrzega możliwość nie rozstrzygnięcia konkursu bez podania przyczyny.
3) Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, a także oferty niespełniające wymogów formalnych, niepodpisane, niekompletne, przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. Dokumenty te mogą zostać odebrane w siedzibie OPS w Puchaczowie przez okres 3 miesięcy od zakończenia rekrutacji, po tym czasie zostaną komisyjnie zniszczone.
4) Złożenie przez kandydata oferty w ramach naboru jest równoznaczne z zapoznaniem się przez niego z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych (załącznik nr 1).
5) Dodatkowe informacje są udzielane pod nr tel.: 81 75 75 068, kom. 605 565 245.
